Chystáte se začít podnikat?

Pokud se chystáte k tomu velkému životnímu kroku, začít podnikat. Nezapomeňte na několik zásadních věcí. Jistě počítáte s velkou zátěží v podobě neúměrného papírování, s kterým je podnikání v České republice spojeno. Avšak uvědomte si a naplánujte základní věci, bez kterých se vaše podnikání jistě neobejde.

Váš cíl?

Základem je stanovit si reálný cíl i hranice, za níž si řeknete, takhle to dál nejde. Stanovte si nejen finanční hledisko a samozřejmě rozpočet, ale také časovou náročnost pro vás i vaši rodinu. Při podnikání nikdy nezapomínejte i na osobní volno. Podnikat, většinou znamená velkou časovou zátěž, proto si zhodnoťte vaše priority.

Finanční cíl

Základem je stanovit si nejen pořizovací, ale především provozní rozpočet. Nejedná se pouze o nájem, daně, energie a náklady na materiál. Vždy do rozpočtu zapracujte také vaši práci. Zvažte, zda na práci budete stačit sám či bude třeba najít si zaměstnance. V dnešní době je nezaměstnanost minimální, může být obtížné k sobě sehnat schopné lidi. Je dobré si stanovit více variant a propočítat si kolik musíte vydělat, abyste uživili nejen sebe.

Předmět podnikání a konkurence v oboru

Základem je také stanovení předmětu vašeho podnikání. Budete něco prodávat či poskytovat služby, případně obojí? Budete využívat kamennou prodejnu či zvolíte internetový prodej? V obou případech nezapomeňte také stanovit cílovou skupinu a podle toho zvolte vhodná typ prodeje pro Vás.

Nezapomeňte na reklamu

Ať se již rozhodnete pro jakoukoliv variantu, vždy bude nějakou dobu trvat než se váš podnik „zajede“. Lepšímu rozjezdu můžete napomoci vhodnou reklamou. Proto i sní, počítejte ve svém rozpočtu. Pokud budete cílit na mladé a lidi středního věku, zvolte určitě internetovou reklamu.

Zvolit můžete preference ve vyhledávačích či reklamu na Facebooku apod. Základem jsou také funkční a přehledné webové stránky, ideálně doplněné stránkami na Facebooku. Velkou výhodnou tohoto typu reklamy je stanovení přesného rozpočtu i územní (případně i věkové) zacílení.  Volit můžete i z klasické reklamy jako jsou letáky, vizitky apod. Hlavní je být vidět!

Základem jsou vhodné prostory

Pokud se chystáte otevřít kamenný obchod, sledujte hned několik důležitých ukazatelů. Samozřejmě berte na zřetel provozní rozpočet a s ním spojenou výši nájmu.  Avšak podstatná je i průtočnost lidí. Budete-li někde za rohem, lidé se o Vás daleko hůře dozvědí.  Vezměte v úvahu pohyb lidí, vzdálenost od zastávky, přítomnost kanceláří či úřadů. Poohlédněte se i po okolních obchodech, zda prosperují. Důležitým prvkem vašich prostor by také měla být výloha, ideálně dobře osvětlená.

Konkurence

V rámci příprav si také udělejte průzkum trhu. Jaká je poptávka po vašem produktu či službě? Jakou máte konkurenci? Odpovědi na tyto otázky, je nutné znát, než začnete podnikat další kroky. Pokud máte velkou konkurenci, zhodnoťte si, v čem se můžete od konkurence odlišit. Co můžete lidem nabídnout víc nebo dělat jinak?

Začít podnikat je velká odpovědnost. Přináší spoustu starostí i nejistoty. Na druhou stranu získáte nezávislost, o jaké se Vám do této doby nesnilo. A šikovné české ručičky se přece nikdy neztratí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *