Vše, co potřebujete vědět o dropshippingu

Co to je?

Dropshipping (nebo také dropshipment) je obchodní spolupráce mezi dvěma internetovými obchody (tedy eshopy), kdy maloobchodní prodejce nabízí zboží svého velkoobchodního dodavatele.

Dropshipping je vhodný pro mladé začínající podnikatele, kteří nemají dostatek financí na potřebné zboží a pronájem skladových prostorů.

Jak to funguje v praxi?

V první řadě je potřeba sehnat distributora, tedy jiný internetový obchod, který vám umožní importovat jeho produkty do vašeho obchodu (například pomocí XML feedu).

Už máte tedy dodavatele, založený e-shop a importované zboží. Teď se vlastně jen staráte o propagaci a vzhled vašeho obchodu.

Zákazník provede jakoukoliv objednávku na vašem e-shopu a vy následně přepošlete objednávku dodavateli.

Poté koupíte objednané zboží za velkoobchodní cenu (VO). Distributor se postará o kompletní vyřízení objednávky (zboží pošle zákazníkovi s fakturou, která je na vaše jméno).

Pozn. S dodavatelem se můžete dohodnout, zda má do balíků vkládat i propagační materiály vaší značky, či obalit balík páskou s vaším logem.

Zákazník zaplatí za zboží přímo vám (neplatí pro platbu na dobírku).

Rozdíl mezi VO a MO (maloobchodní cenou) je vaše provize.

Příklad: Zákazník si přes vaše stránky objedná koženou kabelku za 1200,-. Vy objednávku přepošlete a zaplatíte VO kabelky, tedy např. 900,-. Zboží je odesláno zákazníkovi dodavatelem a zákazník platí vám.

Tzn. Vám neprojde zboží rukama a zákazník netuší, že zboží odkupujete (myslí si, že je zboží posláno vaší značkou).

Výhody a nevýhody dropshippingu

Výhody

  • Nepotřebujete vlastní skladové prostory.
  • Platíte jen za zboží, které si zákazník objednal. Tedy máte zisk a nehrozí ztráta.
  • Faktura v objednávce je na vaše jméno.
  • Nemusíte balit ani odesílat objednávky.
  • Máte plnohodnotný internetový obchod.

Nevýhody

  • Řešíte reklamace.
  • Při zrušení objednávky se vrátí zboží vám, jelikož ho už máte zakoupené. Náklady vám nebudou vráceny.
  • Platíte za poštovné a balné či jiné potřebné poplatky.

Rozdíl mezi přeposíláním objednávek a dropshippingem

Mnoho lidí si plete přeposílání objednávek a dropshipping. Myslí si, že jsou to dva názvy pro tu samou formu obchodní spolupráce. Ve skutečnosti jsou založené na jiném principu.

Ve fázi, kdy zákazník nakupuje zboží na vašem e-shopu, dochází k zásadním rozdílům mezi dropshippingem a přeposílání objednávek.

Přeposílání objednávek je jednodušší forma jak pro vás, tak pro dodavatele. Objednávka se totiž přepošle dodavateli a od této chvíle přebírá i s objednávkou veškerou práci – komunikuje se zákazníkem, řeší reklamace a na výsledné faktuře jsou kontaktní informace dodavatele.

Vám se ve finále účtuje pouze provize z prodeje. Zákazník platí za zboží dodavateli a vy působíte jako zprostředkovatel obchodu.

Přeposílání objednávek je méně výdělečné než dropshipping.

Máte chuť se po tomto článku pustit do online podnikání?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *