7 tipů, jak tvořit kvalitní obsah za každé situace

Víme, že kvalitní obsah je předpokladem pro úspěšný web, který si zamilují nejenom uživatelé, ale i vyhledávače. Pravidelnou péčí o publikované články, obrázky a videa si zajišťujete marketing prospěšný z dlouhodobého hlediska. Navíc můžete tvorbu obsahu využít jako příležitost pro prezentaci vlastním služeb, dovedností a hlavně výsledků. A jak tvořit kvalitní obsah, i když se vám zrovna nechce a máte menší tvůrčí krizi?

Připravte si příspěvky dopředu

Tvůrčí krize se většinou nedá předvídat. Objeví se zničehonic a může dost znepříjemnit plány na systematické budování kvalitního obsahu. Proto se snažte co nejvíce využít chvilek, kdy vám jde psaní a natáčení od ruky a vytvořte si příspěvky do zásoby. Buď je schovejte do složky pro případ potřeby, nebo nastavte jejich automatickou publikaci o několik dnů, týdnů či měsíců dopředu. Uvidíte, že se vám časem budou hodit.

Obsah na pokračování

Vděčné seriály, jejichž tvorba vám ulehčí vymýšlení několik rozdílných témat. Máte lidem co sdělit a nechcete je trápit zbytečně dlouhým článkem? Nemusíte se procházet jen lehce po povrchu, ale s klidem můžete zabrousit do podrobností díky rozdělení tématu do několika dílů. Příspěvky na pokračování mají navíc tu výhodu, že se k vám lidé budou vracet, jestli už vyšel další díl. S kvalitním tématem na pokračování tak získáte velmi cenné opakované návštěvy.

Součástí přípravy obsahu na pokračování je nutnost rozdělit si obsah do několika samostatných dílů tak, aby to celé dávalo smysl a navazovalo na sebe. Výjimkou tedy nejsou ani seriálové články, které jsou kompletně připraveny najednou a až později publikovány. Jinak to funguje u obsahu, kde je obsah dalších dílů teprve ve vývoji a čekáte na výsledky, které opublikujete. V každém případě je obsah na pokračování skvělým nápadem, jak se vyhnout tvůrčímu bloku při vymýšlení nových témat.

Případové studie

Povedlo se vám zkoušení nové metody? Máte poslední dobrou opravdu dobré výsledky a chcete se s nimi pochlubit? Připravte si případovou studii. Ve většině případů nejde o složitý kreativní proces, protože pracujete se surovými daty. Stačí je tedy jen trochu zaobalit a máte perfektní článek. Pozitivním vedlejším efektem je ohromení klientů, kteří uvidí výsledky vaší práce a poodhalíte jim i svůj postup. Díky tomu zvýšíte svou důvěryhodnost a na základě obsahu možná získáte další zakázky.

Čtěte články pro inspiraci

Když nemáte vlastní nápady, inspirujte se jinde. Řeč není o kopírování, ale pouze o hledání inspirace. Přečtení cizího článku vám může vnuknout nápad na tvorbu vlastního obsahu. Překlenete tím kritické tvůrčí období a s trochou štěstí se ještě trefíte do tématu, které společnost aktuálně zajímá a váš článek tak může získat značný ohlas.

Pište si poznámky o tom, co vás zaujme

Znáte to, když vás napadne skvělý nápad, ale o pár minut už nevíte, co to bylo? Vyruší vás praktické starosti běžného života a myšlenka s nápadem prostě uteče. Vždy, když se objeví nápad či námět na obsah, zapište si ho. Myšlenku tak polapíte a už vám nikam neuteče. Stačí k tomu poznámkový blok v mobilním telefonu či klasické papírové podobě. Až budete potřebovat tvořit obsah pro své stránky, jednoduše se podíváte do zachycených nápadů a začnete je zpracovávat.

Recyklujte starší příspěvky

Oblíbená témata, která se těšila velkému ohlasu či problémy, které se vyvíjí a je dobré připsat aktuální údaje. Neváhejte a starší články, které stále mají co říct aktualizuje, přepište a prostě zrecyklujte. Můžete je vložit do přehledového článku s tím nejdůležitějším, co se událo minulý rok, nebo je zcela přepracovat. Fantazii se meze nekladou, ale byla by jistě škoda nevyužít jednou už napsaný obsah.

Oblíbené infografiky

Čísla a data mohou skvěle vypadat v líbivém grafickém kabátku. Nebojte se přinést na své stránky trochu jednoduchosti a přímočarosti v podobě infografiky. Krátký slovní komentář navíc jistě neuškodí, ale dobře zvládnutá infografika se bez něj obejde. Je to tedy ideální způsob jak vyplnit momenty, kdy nemáte náladu na psaní a slova jako kdyby vám došla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *